Hoofdinhoud

29-06-2021

Het jaar 2020 is voor ons allen een bewogen jaar geweest met veel onzekerheid. Na de apartheid en de aidsepidemie werd het prachtige Zuid-Afrika weer getroffen door een grote ramp, de coronacrisis. Net zoals bij ons in Nederland was er in het begin twijfel en angst. Ook de MAMAS schrokken, maar ze zeiden vanaf het begin van de crisis: ‘Wat er ook gebeurt, deze ramp kunnen we met elkaar aan. We hebben al zoveel overleefd, dit komen we ook te boven.’ De veerkracht die de MAMAS hebben getoond, is ongeëvenaard.

De MAMAS zoals MAMA Ingrid en MAMA Nomzamo hebben als leeuwen gevochten voor ‘hun’ kinderen. Want ze laten hun kinderen niet in de steek. Toen niet, nu niet, nooit niet. De MAMAS hebben in deze crisistijd wekelijks duizenden voedselpakketten uitgedeeld aan de gezinnen van de kinderen in hun projecten. Ze hebben voorlichting gegeven over het coronavirus. En ze hebben huiswerk, speelgoed en kleurpotloden verstrekt aan kinderen die thuis vaak niets hebben. En de MAMAS deden nog veel meer…. Wat precies kunt u nalezen in het Jaarverslag 2020.

Bijzondere acties

Dit jaarverslag staat geheel in het teken van de acties en activiteiten van de MAMAS in dit moeilijke coronajaar. U vindt veel informatie over onze projecten, onze resultaten, bijzondere acties en campagnes zoals de mondkapjescampagne en de aanleg van duizenden moestuinen. En natuurlijk kijken we niet alleen terug, maar focussen we ook op onze toekomstplannen. Omdat elk kwetsbaar kind in Zuid-Afrika een goede toekomst verdient.

Dit doen we met uw euro

• 89 cent wordt besteed aan de doelstelling van de organisatie.
  • 7 cent gebruiken we om meer donateurs te werven, zodat we in de toekomst nog meer kinderen kunnen helpen.
  • 4 cent is nodig om onze kleine organisatie in Nederland draaiende te houden.